قرار گرفتن در معرض آفتاب با مرگ و میر کمتر بر اثر COVID-19 ارتباط دارد

23آوریل 2021- محققان گفتند: قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند به کاهش مرگ و میر ناشی از COVID-19 کمک کند .مطالعه ی مشاهده ای محققان دانشگاه ادینبورگ نشان داده است که در مناطق آفتاب گیر مرگ ناشی از ویروس کرونا کمتر است.

این تیم به مقایسه مقادیر مختلفUV ، با آمار مرگ های COVID-19 در سراسر آمریکا، بین ژانویه و آوریل 2020 پرداخت.

آنها دریافتند که میزان مرگ ناشی از COVID-19،در مناطقی که بیشترین تماس را با اشعه UVA را داشته اند در مقایسه با مکانهایی که سطح پایین تری از تابش این اشعه را داشتند، بسیار پایین تر بود. تجزیه و تحلیل آنها در انگلیس و ایتالیا نتایج مشابهی را تکرار کرد.

آنها مطمئن نیستند که نور خورشید دقیقاً چه نقشی می تواند در مبارزه با COVID-19 داشته باشد، اگرچه یک تئوری وجود دارد که تولید اکسید نیتریک، را هنگامی که پوست در معرض اشعه خورشید قرار می گیرد، واسطه ی این ارتباط می داند.

دکتر Richard Weller، محقق ارشد این پژوهش و متخصص پوست در دانشگاه ادینبورگ، گفت: هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که ما در مورد مرگ و میر بسیار بالای ناشی از COVID-19 در سراسر جهان نمی فهمیم. این نتایج اولیه قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به عنوان یکی از روش های بالقوه ی کاهش خطر مرگ معرفی می کند.

مطالعات قبلی نشان داده است که قرار گرفتن در معرض آفتاب چقدر می تواند برای سلامتی مفید باشد زیرا می تواند به تقویت سلامت قلب و عروق کمک کند، فشار خون را کاهش دهد و منجر به کاهش حملات قلبی شود.

محققان اظهار داشتند که به دلیل ماهیت مشاهده ای این مطالعه، امکان تعیین رابطه ی علت و معلولی وجود ندارد. با این حال، ممکن است به مداخلاتی منجر شود که می تواند به عنوان درمان های بالقوه آزمایش شوند.

پروفسور Chris Dibben، صاحب کرسی جغرافیای سلامت در دانشگاه ادینبورگ و یکی از نویسندگان این مقاله، گفت:  رابطه بین مرگ و میر ناشی از Covid-19، فصل و عرض جغرافیایی کاملاً چشمگیر بوده است، در اینجا ما یک توضیح جایگزین برای این پدیده ارائه دادیم.

این تحقیق در مجله پوست بریتانیا منتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/apr/sun-exposure-linked-to-fewer-covid-19-deaths.html